Jak pielęgnować zniszczone włosy - SOS dla płci pięknej.

Tym artykułem spróbuję pomoc osobom cierpiącym na problemy z włosami. W łatwy sposób można ożywić i wzmocnić je. Wystarczy trzymać się paru punktów, które polecił fryzjer-specjalista mojej dziewczynie.

Zniszczone włosy to dość ciężki i na pewno kłopotliwy dla kobiet przypadek. Łuski włosa otwierają się, wysuszają oraz matowieją, co kończy się znacznie obniżonym refleksem i odbiciem światła. Kora włosa narażona jest na poważne uszkodzenia wewnętrzne. Można spokojnie powiedzieć, że włosy są wtedy nieelastyczne i "sianowate". Ciężki przypadek i wręcz zgroza dla pań, którym bardzo zależy na ładnym wyglądzie i uroku osobistym. Na szczęście można to wyleczyć.

Moja dziewczyna borykała się z takimi samymi problemami, które wymieniłem powyżej. Postanowiłem Jej pomóc, na fryzjerstwie nie znam się w ogóle, ale zasięgnąłem opinii osoby, która zajmuje się tym na co dzień. Nie było to łatwe, ponieważ większość salonów chciało nałożyć różne odżywki na włosy, skasować trochę kasy i przyjąć następnego klienta. Jedna stylistka powiedziała mi, że mało który fryzjer w Krakowie po prostu siądzie z nami i wytłumaczy dokładnie jej jak i czym ma zadbać i wyleczyć włosy - nie mają na to czasu.

wlosy

Moja dziewczyna była załamana żadne szampony i odżywki nie pomagały na stałe. Ciągłe podcinanie końcówek nie jest wygodnym rozwiązaniem. Po pewnym czasie znalazła jedno studio urody w Krakowie, w którym wreszcie ktoś się nią zajął. Dostała kilka rad jedne przyjemne, inne radykalnie niepokojące.

1. Tak jak się domyślacie pierwsze co trzeba zrobić to podciąć końcówki, a dopiero potem rozpocząć działania regeneracyjne.

2. Do mycia głowy wybieraj szampony nawilżająco-regenerujące bogate w olejki, witaminy i jedwab.

3. Zaopatruj się w aptekach. Hipermarkety często kierują się tym, żeby sprzedać więcej, a nie co.

4. Kup odżywkę mocno regenerującą, która również pomoże w rozczesywaniu kołtunów.

5. Raz na tydzień zdecyduj się na maseczkę. Przywraca naturalny poziom nawilżenia włosów.

6. Nie kładź się do łóżka z mokrymi włosami, pozwól im wyschnąć. Wilgotne włosy podczas pocierania o poduszkę szybciej się niszczą.

7. Rób sobie codziennie przez 15 minut masaż skóry głowy. Pobudza to krążenie krwi co wiąże się z lepszym refleksem świetlnym (lśnieniem).

8. Gdy masz problemy z rozczesaniem włosów, nie rób tego na siłę. Użyj sprayu ułatwiającego rozczesywanie.

9. Odstaw prostownicę i suszarkę, jeżeli nie jesteś w stanie się rozstać z takim sprzętem zadbaj aby prostownica posiadała ceramiczną płytkę, a suszarka regulację temperatury nawiewu.

10. Staraj się używać lakieru w piance, jest lżejsza dla twoich włosów niż spray.

Moja dziewczyna stara się stosować do tych dziesięciu punktów, i powiem wam, że widzę różnicę, mimo iż jestem informatykiem. Mam nadzieję, że i Wam się uda.

-- Stopka

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.